UPRAVLJANJE KOMPETENCIJAMA
ili
koje organizacijske kompetencije naša organizacija mora imati da bi stvorila proizvode i usluge koji rezultiraju time da kupci kupuju od nas umjesto od konkurencije i koje kompetencije trebaju imati naši zaposlenici kako bi naša organizacija mogla razumjeti i odgovoriti na kratkoročne i dugoročne zahtjeve tržišta?
Ivana Rumac
02.07.2021
Suočavate li se sa sve većim izazovima u zadržavanju kvalificiranih zaposlenika, uz istodobnu potrebu stalnog poboljšanja njihove radne učinkovitosti? Jeste li se okrenuli sustavnom razvoju talenata iznutra s obzirom na sve veći nedostatak kvalificiranih kandidata na tržištu rada?
Upravljanje kompetencijama svakim danom ima sve veću ulogu u rješavanju tih problema, dok u konačnici organizacija postaje konkurentnija na tržištu jer tako krajnji dionici odnosno klijenti dobivaju bolji proizvod i/ ili uslugu.
Pogledajmo kako!
Možda je najbolje krenuti od definicije kompetencija i razlike između upravljanja kompetencijama i klasične sistematizacije radnih mjesta. U teoriji postoji mnogo definicija kompetencija, no najpraktičnije ih je objasniti kao vrijednosti ili ponašanja koja definiraju kako nešto treba postići, a ne što treba raditi. Razlika u odnosu na sistematizaciju radnih mjesta je u tome što sistematizacija obično sadrži opis zadataka radnih mjesta te zahtjeve u smislu znanja i vještina koja neka osoba treba ispunjavati da bi ispunila navedene zadatke, dok model kompetencija definira specifična ponašanja koja zaposlenik mora primjenjivati na poslu da bi bio uspješan u određenoj ulozi. Neki od primjera kompetencija su integritet, usmjerenost na kupca, timski rad, komunikacijske vještine i sl. Dakle, upravljanje kompetencijama podrazumijeva:
1. identificiranje ključnih ponašanja potrebnih zaposleniku da bi postigao ciljanu razinu učinkovitosti u radnoj ulozi i
2. usklađivanje tih ponašanja s poslovnom strategijom organizacije.
Kako time organizacija postaje konkurentnija na tržištu?
1. Povećanje produktivnosti i radne učinkovitosti
2. Smanjenje troškova selekcije i skraćenje procesa traženja, selekcije i uhodavanja zaposlenika u posao
3. Smanjenje fluktuacije radnika i zadržavanje radnika
4. Smanjenje rizika
Jeste li već razradili svoj model upravljanja kompetencijama?